شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

كارت بازرگاني

۵۹ بازديد

كارت بازرگاني

با داشتن كارت بازرگاني اشخاص مي توانند اقدام به بازرگاني در عرصه واردات و صادرات كالا نمايند .  هزينه كارت بازرگاني با توجه به تعداد و نوع كالا و محصولات متفاوت است . با داشتن اين كارت معتبر مي توان به ثبت نمودن سفارش و ترخيص كالا ، انجام كارهاي حق العمل كاري در گمرك، صادرات محصولات مجاز ، ثبت برند و علايم لاتين و … پرداخت .

مراحل ثبت كارت بازرگاني در مجموعه ثبت پايتخت

شروع كار ،  انعقاد قرار داد ، وارد كردن اطلاعات در اكسل ، تماس با مشتري جهت معرفي ، دريافت مدارك از مشتري ، ثبت

اطلاعات در سامانه كد اقتصادي ، ثبت اطلاعات در سامانه ي كارت بازرگاني و فرستادن فرم دال از مشتري ، بارگذاري فرم دال در سامانه و الف و پولشويي به مشتري ، گرفتن فرم دال از مشتري ، بارگذاري فرم دال در سامانه كارت بازرگاني ، چك كردن سامانه جهت 45 شدن پيش ثبت نام الكترونيكي كد اقتصادي ، ثبت اطلاعات در سامانه ثبت شركت ها جهت اظهارنامه دفاتر تجاري ، فرستادن كار به وكيل جهت گرفتن اظهارنامه دفاتر تجاري از اداره ثبت شركت ها ، وارد كردن شماره اظهار نامه دفاتر تجاري و بارگذاري كل مدارك و تاييدنهايي در سامانه كارت بازرگاني  ، در صورت تاييد كارشناس و نداشتن نقص گرفتن وقت كلاس براي مشتري ، مراجعه حضوري

مشتري به اتاق بازرگاني و شركت در كلاس ها و پس از اتمام كلاس ها شركت در آزمون ، پس از قبولي در كلاس و تاييد

كارشناس رفتن كارشناس به محل جهت بازديد ، در صورت تاييد بازديد رفتن به اداره به همراه مشتري جهت تشكيل پرونده و

ارجاع كل مدارك به حسابداري جهت تسويه ، صدور كارت و ارسال به آدرس مشتري پس از يك هفته ، پايان كار

مدارك كارت بازرگاني

 

1. فتوكپي برابر اصل كارت ملي و شناسنامه مديرعامل كه بايد حق امضا شركت را هم داشته باشد.

2.كپي برابر با اصل پشت و رو كارت پايان خدمت مديرعامل

3. يك  قطعه عكس 4در 6 مديرعامل

4.كپي برابر با اصل مدارك تحصيلي حداقل ديپلم(در صورت نداشتن مدرك تحصيلي ، يك شخص كه داراي كارت بازرگاني مي باشد مي بايست معرف شما شود)

5.گواهي عدم سو سابقه مديرعامل

6.كپي مدارك ثبت شركت و روزنامه رسمي تاسيس و تغييرات شركت و در موضوع شركت حتما آيتم واردات و صادرات مي بايست ذكر شده باشد.

7.سرمايه ثبتي شركت مي بايست بيشتر از 500 هزار تومان باشد.

8.پيش ثبت نام كد اقتصادي جديد

9.كد اقتصادي 16 رقمي

10.پلمپ دفاتر شركتي از اداره ثبت شركت ها

11.پيش ثبت نام ارزش افزوده

12.گواهي تاييديه مالياتي

13.گواهي پلمپ بازرگاني ثبت شده در اداره ثبت شركت ها

14.اجاره نامه هولوگرام دار بنام شركت به نمايندگي مديرعامل

15.تاييديه حساب جاري بنام شركت كه حداقل يكسال از آن گذشته باشد و در صورت نبود

دو مورد از موارد زير :

– مبلغ 20 ميليون تومان تا زمان دريافت كارت در حساب جاري كه شركت متقاضي افتتاح كرده بلوكه شود كه اين آيتم بصورت ثابت است و يكي از موارد زير نيز بايد انتخاب شود :

–يك سند مالكيت بنام شخص متقاضي كه هر شش دانگ بنام شركت متقاضي باشد يا يكي از اعضا هيئت مديره

–گردش حساب جاري شركت متقاضي باشد يا يكي از اعضا هيئت مديره حداقل 200ميليون تومان در يك سال گذشته باشد.

مدارك لازم كارت بازرگاني شخصي

1. كپي برابر با اصل كارت ملي و شناسنامه

2.كپي برابر با اصل كارت پايان خدمت

3. يك قطعه عكس 4در 6

4.كپي برابر با اصل مدارك تحصيلي حداقل ديپلم ( در صورت نداشتن مدرك تحصيلي ، يك شخص كه داراي كارت بازرگاني است مي بايست معرف شما شود )

5.گواهي عدم سو پيشينه

6.پيش ثبت نام كد اقتصادي جديد

7.پيش ثبت نام ارزش افزوده

8.پلمپ دفاتر شخصي در اداره ثبت شركت ها

9.گواهي پلمپ بازرگاني به ثبت رسيده در اداره ثبت شركت ها

10.گئاهي تاييديه مالياتي

11.اجاره نامه هولوگرام يا سند مالكيت بنام شخص متقاضي به آدرس معرفي شده جهت اخذ كارت بازرگان

12.تاييديه حساب جاري بنام شخص كه حداقل يكسال از آن گذشته باشد و در صورت نبود

دو مورد از موارد ذيل مورد تاييد مي باشد:

– مبلغ 30 ميليون تومان تا زمان دريافت كارت در حساب جاري كه شخص متقاضي افتتاح كرده بلوكه شود كه اين آيتم بصورت ثابت است و يكي از موارد زير نيز بايد رعايت گردد:

–يك سند مالكيت بنام شخص متقاضي كه هر شش دانگ بنام خود شخص باشد و آدرس معرفي شده بابت كارت بايد به همان درس باشد.

–گردش حساب جاري شخص متقاضي حداقل 200ميليون تومان در يك سال گذشته باشد.

هزينه كارت بازرگاني

همانگونه كه عنوان گرديد ، هزينه كارت بازرگاني بر اساس نوع و تعداد كالاها و يا محصولات متفاوت است. براي يافتن پاسخ سوالات خود در خصوص هزينه كارت بازرگاني ، اخذ كد اقتصادي ، دفاتر پلمپ و غيره با مشاوران حقوقي ثبت پايتخت تماس حاصل نماييد .

مراحل انجام ثبت برند

قرارداد ← درج اطلاعات در فايل اكسل ← تماس با متقاضي به جهت معرفي ← اخذ مدارك از متقاضي ←

ثبت اطلاعات در پايگاه اينترنتي ← گرفتن امضا از متقاضي براي تاييد حساب كاربري ← بررسي اظهارنامه توسط چهار كارشناس ←

اگر اخطار تشابه دريافت گردد ، به گرفتن نام جديد ار متقاضي و تهيه اظهارنامه مجدد نياز است ← به غير از اخطار تشابه بقيه ي اخطار ها

تا ۳۰ روز پس از تاريخ اخطار بايد رفع اخطار گردد. در صورت عدم رفع اخطار پس از ۳۰ روز ميشود در سامانه يك بار استمهال زد ← در صورت تاييد چهار كارشناس ، پيش نويس آگهي صورت مي گيرد ←

مراجعه حضوري به اداره به همراه متقاضي براي تشكيل پرونده ← وجه تاديه روزنامه اول از تاريخ پيش نويس آگهي ۱ الي ۳۰ روز فرصت

براي پرداخت روزنامه اول مي باشد. در صورت عدم تاديه وجه روزنامه پس از ۲ روز مي شود در سامانه يك بار استمهال زد. ← حق الثبت ←

پرداخت روزنامه دوم ۱۰ روز پس از تاريخ پرداخت حق الثبت مراجعه حضوري به اداره به همراه مشتري جهت گرفتن سند←

تحويل سند به حسابداري جهت تسويه ← اتمام كار

ثبت تغييرات

در اين بخش به نحوه ثبت تغييرات شركت و هزينه ثبت تغييرات و مطالبي از اين خصوص خواهيم پرداخت .

انجام هر گونه تغييرات در شركتي كه قبلا به ثبت قانوني رسيده است اعم از :

تغييرنام شركت ، تغيير موضوع فعاليت ، تغيير نشاني ، افزايش يا كاهش سهام يا سرمايه ،

تبديل سهام به بي نام و با نام ، افزايش يا كاهش سهام يا سرمايه ، تغيير در تعداد مديران 

شركت ، تغيير در حقوق نوع خاصي از سهام ، تمديد هيئت مديره بازرسين ، 

ورود و خروج در مسئوليت محدود ، تغيير تابعيت شركت ، اصلاحات ماده اساسنامه از جمله :

 حق امضا ، تعداد اعضاي هيئت مديره ، تصويب اساسنامه جديد و…

مي بايست حتما ثبت شده و به اطلاع اداره ي ثبت شركت ها برسد .

 

 

نحوه ثبت تغييرات شركت

نحوه ثبت تغييرات شركت به صورت زير مي باشد :

تنظيم نمودن يك صورت جلسه كه امضاي تمامي شركا را در خود دارا باشد.

-رجوع كردن به پايگاه اينترنتي اداره ثبت شركت ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir 
-بارگذاري مدارك خواسته شده در پايگاه اينترنتي مذكور

-فرستادن مدارك بصورت پستي به اداره ثبت شركت ها

-مراجعه نمودن به اداره ثبت شركت ها و تاديه هزينه هاي قانوني مقرر شده براي اخذ آگهي تغييرات تاديه هزينه ي روزنامه رسمي
-صادر شدن آگهي

هزينه ثبت تغييرات

ثبت علامت در ايران اختياري است غير از مواردي كه دولت آن را الزامي كرده است .

با اينحال بخاطر مزيت هاي ثبت برند ، اغلب تجار و شركت هاي تجاري به ثبت علائم خود اقدام مي كنند.

اين بخش از مطالب پايتخت ثبت به مبحث استعلام ثبت برند ، هزينه ثبت برند و ساير موارد مربوط و مهم خواهد پرداخت .

هزينه ثبت تغييرات ، بستگي به نوع تغييرات دارد .

تنظيم كردن صورت جلسه و ثبت آن در پايگاه اينترنتي و پيگيري تا حصول پيش نويس آگهي با توجه به سياستهاي قيمت گذاري مراكز ثبتي متفاوت است.

مجموعه ثبت پايتخت همراه و ياري گر شما در تمامي مراحل خواهد بود .

براي اين منظور به صفحات مربوطه مراجعه نموده و مطالب را با دقت مطالعه كنيد .

ثبت برند

 

تعريف برند از ديگاه هاي مختلف ، متفاوت است . اما در تمامي آن ها مفهوم ايجاد اعتماد مشخص است .

در نگاه اقتصادي تعريف برند به اين صورت است كه :

برند براي حسابدارها و مديران مالي بخشي از دارايي‌هاي نامشهود سازمان مي باشد و در ترازنامه ظاهر مي‌شود و وقت قيمت گذاري كسب و كار، مورد توجه قرار مي‌گيرد.

در نگاه هويتي به تعريف برند ؛ برند بخشي از هويت كل سازمان را تشكيل مي دهد . از اين منظر سازمان مي‌كوشد طبق تعريفي كه از هويت خود دارد، برندي متناسب با آن را بوجود آورده و گسترش بخشد .

از نگاه مصرف كننده ؛ او با ديدن و شنيدن نشانه‌هاي مرتبط با آن چيزهايي برايش تداعي مي‌ گردد .

استعلام ثبت برند

ثبت برند تجاري با توجه به قوانين هرمكاني شرايط و محدوديت هاي خاص خودش را دارد .

بايد دقت داشت كلمات انتخابي عام و توصيفي نباشند ؛ خلاف نظم عمومي و اخلاق و گمراه كننده نباشد ، از نظر خصوصيات و شرايط جغرافيايي مراكز تجاري و عموم را گمراه نكند ، مشابه وجود نداشته باشد و…
براي ثبت برند تاريخ تقاضاي ثبت از موارد مهم به حساب مي آيد ، چرا كه در ثبت برند فردي كه تاريخ تقاضاي آن ارجعيت داشته باشد اجازه ي به ثبت رساندن برند به او داده خواهد شد .
قوانين و ملزومات بسياري در خصوص ثبت موفق يك برند وجو دارد .

از مهمترين مراحل و ملزومات آن استعلام قبل از ثبت است.

در استعلام ثبت برند ميزان درصد تاييد علامت مورد نظر و اسامي ، طرح ها و شكل هاي برندهايي كه قبلا به ثبت رسيده به همراه نوع كالا يا خدمات و طبقه ي ثبت شده در آن بررسي مي گردد .

همچنين اين كار باعث صرفه جويي در زمان و هزينه به دليل عدم رد برند مي شود .

مدارك مورد نياز

مدارك لازم براي برند شركتي :

كپي شناسنامه و كارت ملي برابر اصل همه اعضا
نمونه علامت درخواستي 10 عدد ( 6 در 6 سانت )
روزنامه ثبتي يا آگهي روزنامه تغييرات شركت برابر اصل
مجوز كسب يا پروانه بهره برداري يا مجوز ساخت يا جواز تاسيس جوايز صنايع
اگر حرفي لاتين باشد كارت بازرگاني الزامي مي باشد

مدارك لازم براي برند شخصي :

تصوير برابر اصل تمامي صفحات شناسنامه و كارت ملي متقاضي
نمونه علامت درخواستي 10 عدد ( 6 در 6 سانت )
جواز كسب يا پروانه بهره برداري يا جواز توليد يا جواز صنايع يا جواز تاسيس برابر اصل
اگر حرفي لاتين باشد كارت بازرگاني الزامي مي باشد

هزينه ثبت برند

هزينه ثبت برند شامل :

پرداختي هاي دولتي و فيش هاي واريزي از جمله : هزينه ثبت اظهارنامه برند مي باشد .

اين وجوه با توجه به حقيقي يا حقوقي بودن آن متغيير است .

همچنين تعداد محصول درخواستي و طبقات مورد تقاضا نيز در ميزان اين هزينه تاثيرگذار است .

هزينه ثبت برند وجوه تاييد اظهارنامه و آگهي نوبت اول و روزنامه رسمس دوم را نيز شامل مي شود.
در اين خصوص و جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد با متخصصان ، مشاوران و وكلاي حقوقي باتجربه ثبت پايتخت تماس حاصل فرماييد.

چنانچه از متقاضيان ثبت شركت ، ثبت برند ، ثبت تغييرات و ديگر خدمات حقوقي و ثبتي

از قبيل اخذ كد اقتصادي و اخذ كارت بازرگاني و… هستيد ،

مجموعه ثبت پايتخت همراه و ياري گر شما در تمامي مراحل آن خواهد بود .

براي اين منظور به صفحات لينك شده مراجعه نموده و مطالب را با دقت مطالعه كنيد .

سپس با ما تماس بگيريد . مشاوران ، متخصصان و حقوقدانان ثبت پايتخت در خدمت شما خواهند بود.

همواره رضايتمندي شما در اولويت امور ما قرار دارد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.